dinsdag, september 12, 2006

U moet innoveren!

De laatste jaren heeft u van de overheid via diverse kanalen bovenstaande boodschap te horen gekregen.

Als u niet met vernieuwing van producten, diensten of processen aan de slag bent gegaan loopt u steeds meer risico om links en rechts door (internationale) concurrenten te worden ingehaald.
Veel goede ideeën ontstaan niet vanachter uw bureau maar onder de douche, tijdens het afwassen of een andere vorm van nuttig tijdverdrijf dat weinig met uw werk te maken heeft.

Zo kwam onderstaand idee waarschijnlijk van iemand die in hartje Amsterdam woont en het parkeerprobleem helemaal beu is. Hoop dat ze er direct patent op aangevraagd heeft. De oplossing is redelijk briljant.



Beperk u ook niet tot de ideeënbus in de kantine. Vraag ook de partners van uw medewerkers mee te denken, uw klanten en uw toeleveranciers.

Zijn uw ideeën een beetje op of wilt u wel eens weten of er nog innovatieve businessmodellen uit het buitenland te kopiëren zijn? Surf dan naar www.springwise.com en bekijk de ‘Idea database’.


Wat dacht u bijvoorbeeld van deze alternatieve manier om barcode op verpakkingen te drukken? Of van de ANWB-achtige service voor klanten met computerproblemen (Nerds On Site).

Doe er uw voordeel mee :-)