Een beetje meer snelheid op het internet
Eindelijk komen de diensten dan toch van de grond. Nadat aanbieders van internettelefonie jaren geprobeerd hebben u uit te leggen wat Voice over IP (?!) is heeft een slimme marketeer bij KPN de term internetbellen in de mart gezet en is alles opeens duidelijk.
Uw internetverbinding op de zaak hoeft u niet alleen te gebruiken om webpagina's te downloaden, e-mailberichten te versturen en digitaal te communiceren met uw bank. U kunt hetzelfde lijntje ook gebruiken om te bellen.
Een paar jaar geleden was dit nog tragisch te noemen. Het horen (voldoende downloadsnelheid) ging prima maar op het moment dat u ging praten (gebrek aan uploadsnelheid) bleek dat uw internetverbinding te traag was. Gevolg, het communiceren leek wel op een gesprek door een set walkie talkies met lege batterijen. Een en al ongemak en dat gedoe met zo'n goedkope headset was ook al niet handig.
Omdat uw internetverbinding sneller is geworden, er leuke trendy internettelefoons zijn gekomen en zelfs kastjes bestaan die tussen uw normale telefoon en het internet het mogelijk maken om via internet te bellen staat alleen onbekendheid van deze dienst nog in de weg om internetbellen tot een succes te maken. Gewoon een kwestie van tijd dus en een paar rekenvoorbeelden die u laten zien dat u behoorlijk wat kan besparen op uw maandelijkse telefoonrekening.
- Waarom is mijn internetverbinding thuis eigenlijk sneller dan op de zaak?
- Bespaar ik geld op het moment dat de internetverbinding op de zaak sneller zou zijn?
- Wordt de werkdruk en frustratie minder als we een snellere verbinding zouden hebben?
- Ga ik in de nabije toekomst meer zaken online doen met bijvoorbeeld klanten, toeleveranciers of partners?
- Welke online toepassingen (video, backup, beheer op afstand) worden in de nabije toekomst interessant voor mijn bedrijf?
« Home