dinsdag, juli 10, 2007

DIY! it's a do-it-yourself world out there

Tijdens mijn bezoek aan San Francisco in februari had ik het grote genoegen om kennis te maken met Arne Frager van The Plant Studios (o.a. verantwoordelijk voor succesvolle albums van Metallica, Fleetwood Mac, Stevie Wonder, Santana en Prince).

Arne is een man met visie en experimenteerde al op internet toen wij in Nederland de personal computer nog aan het ontdekken waren.
Een man dus die je met een gerust hart kunt vragen of er bijvoorbeeld nog toekomst is voor de CD (nee dus) en wat de toegevoegde waarde van zijn bedrijf (opnamestudio's) in de nabije toekomst nog zal zijn. Op deze laatste vraag antwoordde hij: "DIY! it's a do-it-yourself world out there!" Zijn visie om jonge artiesten nog meer op multimedia gebied te gaan faciliteren zou wel eens een hele interessante kunnen zijn.

DIY: do-it-yourself!
Wat betekent dat voor u? Klanten gaan zelf zoeken naar informatie, vergelijken zelf of rechtstreeks met andere klanten of uw product wel de juiste prijs/kwaliteitsverhouding heeft en besluiten uiteindelijk zelf bij wie ze kopen en op welke manier. Het wordt nog belangrijker om (toekomstige) klanten zo effectief mogelijk te ondersteunen. Klanten die dit erkennen en waarderen zullen dan eerder voor u kiezen.

DIY: lekker zelf doen en geld uitsparen!
Tik de term DIY eens in in uw zoekmachine. De online wereld van do-it-yourself informatie is het bouwmarktenfoldertje wel ontstegen. Maak uw eigen beamer, maak uw eigen robothuisdier, maak uw eigen t-shirt vouwer, maak uw eigen hovercraft (!?)

Hmm, dat zet me aan het denken.
Stel u heeft een kwalitatief zeer hoogwaardig product maar de doelgroep die het kan betalen is beperkt of heeft een extra duw nodig om over de drempel geholpen te worden. Is het dan geen leuk idee om een DIY-kwalitatief-dik-onder-niveau-bouwpakket gratis weg te geven en zo potentiƫle klanten al knutselend zelf te laten inzien dat ze voor uw betaalde product moeten gaan?

Knutseltijd!

Wat is het probleem? Ik wil tijdens een videogesprek (video conferencing) iemand recht in de ogen kunnen kijken maar omdat de camera bovenop mijn laptop hangt en die bij mijn gesprekspartner ook zit ik meer schuin naar zijn/haar voorhoofd te kijken!


Wat is de oplossing? Bel Ex'ovision en bestel een paar Eye Catcher's! Voor een paar duizend Euro heeft u een geweldige misschien wel de beste oplossing in huis voor video conferencing.

Wat is het probleem? U heeft even geen paar duizend Euro budget te besteden, misschien volgend boekjaar.

Wat is de oplossing? Bekijk onderstaande bouwtekening en foto's en bouw een geweldige, hoogwaardige (natuurlijk niet, deze is gratis) PMCD! Huh PMCD? Yep, een Poor Man's Conferencing Display! Kosten: tussen de 0 en 5 Euro (als je net als ik geen spiegel hebt liggen van 12x12 cm koop je bij de Halfords voor 4,99 Euro een zijspiegel reparatiekit).

Veel plezier en maak jouw PMCD nog persoonlijker door een leuk verpakkingspapiertje, Mickey Mouse oren op de bovenkant of een baard van watten aan de onderkant.


Klik op afbeelding voor vergroting Klik op afbeelding voor vergroting